Afgelopen week liep ik tegen het probleem aan dat hotmail.com, outlook.com login.live.com etc niet meer te bezeoekern waren. Het leek alsof de sites uit de lucht waren, maar op andere computers waren ze wel te openen. Gelukkig heb ik een oplossing voor dit probleem gevonden.
Ik werd afgelopen week te hulp gevraagd door iemand die zijn email niet meer kon lezen, omdat de website(s) van outlook (voorheen hotmail), microsoft’s email service niet meer werkten. De volgende melding kwam naar voren bij het bezoeken van de websites.
Deze webpagina is niet beschikbaar
Het vreemde was dat apparaten op hetzelfde thuisnetwerk deze websites wel konden bezoeken.
Het probleem lag in dit geval bij Bitdefender, de antivirus en firewall die geinstalleerd is op deze computers.
Om een nog onduidelijke reden blokkeert de “anti-phising” bescherming van bitdefender elke verbinding tot deze servers. Om dit probleem op te lossen moet je deze hyperactieve bescherming dus uitzetten.
De oplossing werkt als volgt:
- Open BitDefender
- Klik op Settings (rechtsboven)
- Ga naar het antiphising tabblad
- Schakel de “Scan SSL” optie uit
- Sluit de BitDefender interface af en als het goed is kun je hotmail.com weer bezoeken
Andere oplossingen voor een probleem met het bezoeken van bepaalde sites:
– DNS flushen: Ga naar start –> type “CMD” –> Enter –> type “ipconfig /flushdns”
– Cookies ed van je browser wissen (makkelijk met Ccleaner of voor Chrome / Firefox / Internet Explorer: ctrl(links)+shift(links)+Delete
– Controleer of er geen rare vermeldingen in je Hosts file staan ( locatie: C:\windows\system32\drivers\etc\hosts )
– Schakel je Firewall uit en kijk of het daar aan ligt
– probeer een andere internet browser (of herinstalleer je huidige)
07/01/2015 at 20:43
Thanks voor de uitleg, mede hierdoor is bij mij het probleem verholpen!
Wel had ik een beetje moeite met anti-phishing tab te vinden. Ik heb de laatste versie van Bitdefender 2015, ik kon de functie SSL-Scannen vinden door;
Bitdefender te openen, beveiliging aanklikken, hierna Webbeveiliging aanklikken, en daar stond bij mij SSl-scannen tussen.
hartelijk dank!
08/01/2015 at 15:14
Held! dankzij dit werkt mijn email weer! ik heb alleen wel een vraagje? is mijn computer misschien minder veilig nu ik mijn SSL scannen uit hebt gezet?
Goed werk!
08/01/2015 at 18:05
Ik heb dit ook gedaan, en het probleem was verholpen.
Daarna SSL-Scannen weer ingeschakeld en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan :-)
08/01/2015 at 20:00
Na een uur toch weer wer, dus toch maar uitgeschakeld laten staan :-(
08/01/2015 at 20:08
Het beste kun je even updaten naar de nieuwste versie van Bitdefender, daar doet het probleem zich niet voor..
De installer kun je hier vinden (let op: zorg dat je je serial code bij de hand houdt)
09/01/2015 at 17:37
Bedankt voor de hulp Hotmail werkt weer goed.
Maar als ik het na een paar uur de ssl weer aan zet dan werkt Hotmail weer niet.
Dus dat maar weer uit gezet ligt dit aan een versie van bitdefender en is het uitschakelen van ssl ook gevaarlijk voor alles wat met doet met de laptop?
09/01/2015 at 19:04
Yes, al dagen aan het zoeken naar een oplossing , ben nu weer thuis online! Thanks!
12/01/2015 at 15:50
Hartelijk dank voor de oplossing. Na van alles te hebben geprobeerd kon het alleen aan Bitdefender liggen. Gaat Bitdefender dit probleem oplossen?
Via Firefox kun je op je hotmail zonder SSL uit te zetten.
13/01/2015 at 01:57
Eindelijk is het mij gelukt!
Bedank!
Ik heb de SSL-scanner niet meer aangezet, anders werkt ie inderdaad niet meer.
PS. ik bezit Bitdefender Total Security 2015.
16/01/2015 at 13:29
Heb het zelfde probleem gehad op 4 pc,s ..gewoon Bitdefender UN installeren en een andere (kaspersky) gebruiken ..bitdefender niet meer kopen jammer geld !
06/09/2016 at 15:11
Ik had het zelfde probleem maar bij mij lijkt het de website geblokkeerd te worden door Malwarebytes. Ik heb al geprobeerd om te domein(en) te whitelisten maar dit had geen nut. Na het uitschakelen laadt de site direct. Zal vast en zeker een goede oplossing voor zijn zonder de applicatie te stoppen.