Anac Carwash Nijmegen: Auto wasstraat SCHADE

Het volgende bericht gaat over de carwash: Anac Carwash Nijmegen op de Energieweg in Nijmegen.

Zondag middag 23 januari werd mij gevraagd om een auto te gaan wassen bij deze Anac carwash in Nijmegen. Deze wasstraat bestaat uit twee delen, het eerste deel dat bestaat uit een soort van voorwas programma. Dit gaat om stuk wasstraat van een meter of 10-15 waarbij je auto eenmaal van de bovenkant en beide zijkanten eenmaal door borstels wordt schoongemaakt.

Terwijl ik met de auto door dit eerste stuk ging kwam mijn linker zijspiegel los te zitten. Ik hoorde een harde “knak” en zag dat de spiegel een stuk losser zat dan voordat ik die carwash in reed. Vervolgens moet je een korte bocht maken waarna je het gewenste programma kiest en door het langere deel van de wasstraat gaat. Uiteraard bracht ik het voorval eerst ter sprake bij een van de medewerkers van deze Anac carwash in Nijmegen. Deze gaven aan dat ze op dit moment er weinig mee konden doen. Op verzoek kreeg ik wel een soort schademeldingsformulier mee. Ik moest hier de volgende dag mee teruggaan naar de bedrijfsleider die op die zondag niet aanwezig was.

Zo gezegd zo gedaan, Maandag 24 Januari 2011 ging ik dus terug naar de Anac Carwash te Nijmegen om de autoschade opgelopen in deze autowasstraat te melden. Ik trof een vriendelijke bedrijfsleider aan die een kijkje nam naar het probleem van de spiegel die los was geraakt in zijn ANAC carwash. Helaas bleek de spiegel toch dusdanig beschadigd dat deze door hem niet te repareren viel. Ik gaf aan dat ik dit erg vervelend vond, maar voor ik uitgesproken was begon hij al te verkondigen dat het verder niet binnen zijn verantwoordelijkheid viel. Hij gaf aan dat de spiegel al versleten was en de oorzaak dus niet bij de wasstraat lag, maar bij de reeds versleten spiegel.

Ik gaf aan dat de spiegel vóór de wasstraat nog goed en stevig aan de auto bevestigd zat en dat dit na het eerste stuk van de ANAC carwash wasstraat in Nijmegen niet meer het geval was. Dit gaf in zijn ogen helemaal niks aan. Vervolgens waren dit zijn uitspraken:

” Als het hier om een nieuwe auto ging dan was het anders geweest”. Ik keek hier raar vanop en vroeg hem toen: “dus als een auto niet net nieuwe is, dan kan de auto dus beschadigd uit de wasstraat komen?” Hier antwoordde deze bedrijfsleider van deze Anac Carwash bevestigend op.

Het was per definitie geen probleem waar zij verantwoordelijk voor waren wist hij nog toe te voegen en we moesten het maar zelf bij de garage laten maken.

Ook een getekende verklaring van zijn standpunt in deze kwestie was onmogelijk om mij te geven.

na navraag gedaan te hebben bij een autogarage in de buurt bleken er kosten te gaan zitten aan de reparatie van mijn spiegel. Helaas wil de ANAC Carwash nijmegen hier dus geen verantwoordelijkheid voor nemen.

Wellicht is deze houding een goede waarschuwing voor mensen die met een niet spiksplinternieuwe auto deze carwash willen bezoeken!
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!!

1 Comment

  1. hoi

    Ik heb 2 weken geleden ook iets meegemaakt in Anac te Antwerpen.
    Nadat ik uit de wasstraat kwam zag ik dat mijn 3 e remlicht er niet meer was. Na 2 medewerkers aan te spreken hebben ze moeite gedaan om te zoeken en gevonden.
    Het nodige papier meegekregen, bij mijn garage een bestek laten opmaken, doorgemaild,…
    Krijg ik een mail terug dat er Wss reeds een schade was en dat dit niet hun fout is. Ze hebben dit nog nooit meegemaakt … dus ja zal het mijn eigen fout maar zijn zeker?!?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2019 Gax.nl Weblog

Theme by Anders NorénUp ↑