Aantal keren dat gsm overgaat voor voicemail veranderen

Ik ben vast niet de enige die meer dan ééns een telefoontje mist (en terug moet bellen), omdat ik te laat was om mijn telefoon (mobiel) op te nemen en hij over ging op voicemail.

    Érg irritant als je het mij vraagt, dus ben ik op zoek gegaan naar een oplossing.

    De volgende (universele) oplossing heb ik gevonden om de tijd totdat je gsm overschakelt naar voicemail aan te passen. (tip: bookmark deze pagina, je gaat hem als je hem nu nodig hebt, vast ooit nog eens nodig hebben..).

    Het stappenplan:

    1. Allereerst moet je het nummer van de voicemailbox van je telecom provider achterhalen: bel *#61*11# (en druk op versturen / bellen op je telefoon)
    2. Schrijft het nummer wat je teruggestuurd krijgt op
    3. Beslis hoe lang je wilt dat je telefoon overgaat voor hij op voicemail overgaat (5, 10, 15, 20, 25 of 30 seconden)
    4. Bel nu **61*[nummer van stap 2]*11*[nummer van stap 3, gebruik twee cijfers]# en druk op bel / versturen

    Bijvoorbeeld voor vodafone 25 seconden **61*0654502100*11*25# en dan versturen / bellen

    Dit werkt voor nagenoeg alle providers in de wereld en dus ook voor vodafone, kpn, hi, telfort, debitel, t-mobile.

    succes!

    4 Comments

    1. Ingrid Vanvuchelen

      01/10/2011 at 17:57

      Geweldige tip! Uitgeprobeerd bij JimMobile/Base in België en het werkt :-) Niets zo vervelend als je telefoon haastig zoeken in je rugzak om dan net te laat te zijn.

      Héél hartelijk bedankt.

    2. Werkt niet (heden) bij KPN. Errrg jammer.

    3. A. van Dijk

      28/04/2014 at 16:30

      Kan bij KPN dus niet aangepast worden.
      Via Chat van KPN gevraagd hoe je dit kan instellen.
      Kon niet via Chat, moest KPN klantenservice bellen 0800-0105.
      Klantenservice gebeld..na lang wachten i.v.m. ruggenspraak kwam melding dat dit niet aangepast kan worden en dat de standaardtijd 20 seconden is.
      Dit is voor veel gebruikers te kort. Als je direct te beller terug belt krijg je ingesprek melding of je wordt doorgeschakeld naar de voicemail van de beller, omdat die nog bezig is om een voice mail voor jou in te spreken. Belachelijk dat je de doorschakeltijd bij KPN niet kunt aanpassen.

    4. Werkt geweldig ik heb me moeder helemaal blij gemaakt haha

    Geef een reactie

    Your email address will not be published.

    *

    © 2017 Gax.nl Weblog

    Theme by Justin Wong ChungUp ↑